Zee, strand en vis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu Zee, strand en vis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu

Zee, strand en vis

Door: Laura Boogers

17 Juli 2016 | Nederland, Schiphol

Vanochtend heerlijk opgestaan met een heerlijk ontbijt. Een Panamees eitje met pantacones. Soort van gebakken banaan, echt veel te lekker.
Het was vandaag de bedoeling dat we met oma Aura en Lourdes, de zus van Oscar iets zouden gaan doen maar oma was ziek geworden dus konden ze niet langskomen. Daarom zijn we terug gegaan naar het strand om te kijken hoe het eruit ziet met vloed. Gister waren we er ook alleen toen was het eb. De golven waren twee keer zo groot als ik, dus het strand zat vol met surfers. Het was nog een hele opgave om de zee in te komen omdat je telkens terug getrokken werd door de stroming maar als je er eenmaal in was dan kon je heerlijk mee drijven met de golven.
Na uren drijven in de zee gingen we naar huis om te eten. Maar het is een vaste gewoonte om als je terug komt bij het appartement eerst even langs het grote zwembad te gaan om daar nog even te zwemmen. Praten, elkaar beter te leren kennen maar vooral lachen om verhalen die we elkaar vertellen.
Het eten: een vis soep met rijst, panacotes en grote garnalen. Dat maakte het dagje strand helemaal af. Omdat we voor het donker thuis wilde zijn moesten we na het eten alles even opruimen en de spullen inpakken. Daarna reden we naar huis. We reden over Centenario. Een brug over het Panama kanaal. En wat was dat een mooi uitzicht. Omdat het al aan het schemeren was zag je de lichten rondom het Panama Kanaal extra goed en het zag er schitterend uit. Eenmaal thuis is iedereen gelijk gaan slapen want het was een leuk maar zwaar weekend. Morgen gaat de familie naar school of naar het werk dus hebben wij even tijd om met zijn vieren te zijn en om zelf ons eigen plan te trekken.