Oma - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu Oma - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu

Oma

Door: Laura Boogers

Blijf op de hoogte en volg

19 Juli 2016 | Panama, Panama-stad

Vandaag was een andere dag dan alle andere dagen. Een speciale dag. Vandaag gaan Daniël en ik namelijk voor de eerste keer onze oma zien.
We werden naar Casco Viejo gebracht. Daar wachtte oma en mijn oom op ons. Oma en papa lijken zo erg op elkaar, dat het bijna eng is. We zijn door de buurt gelopen waar papa heeft gewoond totdat hij zeven jaar was. Zijn oude huis werd gerenoveerd maar ik kon het wel herkennen van de foto's. Casco Viejo is een mooi deel van Panama gelegen aan zee. Ze zijn delen nu aan het opknappen omdat het een ouder deel van Panama is.
Omdat het vandaag zo warm was zijn we snel in een restaurant gaan zitten voor de airco. Heerlijk geluncht en gepraat.
Het is moeilijk om voor de eerste keer een vrouw te zien en dan gelijk het gevoel te hebben dat het je oma is. Het wordt nog moeilijker als je niet dezelfde taal spreekt. Er kan geen echt band ontstaan. Ook omdat mijn oma in Nederland mij al mijn hele leven kent. Dat is niet in te halen. Het was wel een bijzonder moment om haar voor de eerste keer te zien. Je krijgt toch weer een extra puzzelstukje van je leven erbij.
Na nog een rondje door de stad te hebben gelopen hebben we afscheid genomen. We gaan mijn oom en oma aan het einde van onze reis nog een keer zien. We zijn met zijn vieren nog een stuk verder gelopen naar Cinta Costera. Een prachtig uitzicht over de skyline van Panama City. Daar waren we aan het wachten totdat Oscarin ons op kwam halen. We hadden al gezien dat de lucht zwart werd en dat het zou gaan regen dus zijn we naar een bushokje gelopen. Eenmaal aangekomen ging het regen zoals het alleen in Panama kan regen. Hard. Met veel onweer. Maar het trok redelijk snel bij. Typisch Panamees regenseizoen.

  • 24 Juli 2016 - 15:48

    Sandra:

    Laura, wat schrijf je mooi over je belevingen daar. Zo persoonlijk. Zo warm. Ik leef met jullie mee.

  • 25 Juli 2016 - 18:22

    Saraya:

    Heey Laura, ik ben nu alles aan het inhalen met je reisverslagen te lezen. Wat een bijzondere dag moet dit zijn geweest voor jullie allen. Fijn dat jullie nu eindelijk de kans hebben gehad om elkaar te ontmoeten! Nu al hebben jullie mooie verhalen meegemaakt. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Panama 2016

.

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2016

Koffieplantages

02 Augustus 2016

The hidden waterfalls

31 Juli 2016

Boquete

30 Juli 2016

Laatste dagje

29 Juli 2016

Red frog beach

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 7806

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 17 Augustus 2016

Panama 2016

Landen bezocht: