Red frog beach - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu Red frog beach - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu

Red frog beach

Door: Laura Boogers

29 Juli 2016 | Panama, Bocas del Toro

Vanochtend wakker geworden, uit bed gestapt, gordijnen open gedaan om te zien dat heel het balkon nat was van de regen en het nog steeds redelijk bewolkt was. Had iets beter gekund.
Vandaag gaan we met de boot naar het rode kikker strand. Niet heel ver weg van ons hotel maar wel even lekker om uit te kunnen waaien. Toen we de stijger opstapte en we naar het pad liepen dat ons naar het strand zou brengen hingen er gelijk als twee luiaards in de boom. Mama en kind. Maar wij kwamen voor de rode kikkers. Heel de weg naar zee gezocht want deze kikkers zitten blijkbaar in de bomen. Niks gezien. Jammer.
Op het strand een heerlijk plekje uitgekozen, rondje gelopen en neergeploft om lekker te gaan zonnen. Zwemmen mocht niet want er hing een rode vlag, de golven waren te gevaarlijk. Papa en ik zo stoer als we zijn zijn toch even het water in gegaan. Bij witte golven duiken en bij de andere golven je mee laten nemen. We hielden het niet lang vol want de golven waren echt te sterk.
Wat we wel konden doen is de andere kant van het eiland verkennen. En we kwamen uit bij een strandtent met hangstoelen, hangmatten en een heerlijke lounch. Snel verhuizen want het is hier veel beter.
Achter de bar was een ecocamping. Daar bleken ook rode kikkers te zitten langs de paden. Daniël, papa en ik liepen als drie goudzoekers in een rijtje de kikkers te zoeken. Ik vond natuurlijk de eerste en meteen ook de laatste kikker. Een klein rood kikkertje. Na ergens nog een kokosnoot vandaan gehaald te hebben om op te drinken stond onze schipper op het strand om ons op te halen. Tijd om naar huis te gaan.
Snel douchen want ik zat helemaal onder het zand door de golven. Etenstijd. Eten in ons favorieten restaurant. Daarna nog spelletjes gedaan. Weer een drukke dag gehad dus slapen gaat zeker lukken zometeen.