Zapatilla Island - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu Zapatilla Island - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu

Zapatilla Island

Door: Laura Boogers

26 Juli 2016 | Panama, Bocas del Toro

Ik wil dit reisverslag beginnen met een wauw. Wauw! Wat een mooie dag was dit. Moe en uitgeput stonden we vandaag vroeg op om te gaan ontbijten. Om half 10 werden we opgehaald door een boot voor ons hotel, aan de waterkant. Samen met 15 andere gaan we tot 4 uur het water op. Er waren 5 tussenstops.
De eerste was stoppen op een plek waar dolfijnen zwemmen. We gingen stil liggen en ze kwamen meteen al tevoorschijn. Heel schattig. Ze zwommen in groepjes voorbij, ver weg of dichtbij. Een schipper lokte een groepje mee achter zijn boot. De dolfijnen houden van spelen dus gingen ze de boot achterna om in de golven te zwemmen. Ze sprongen steeds hoger boven het water. Iets wat je van je Bucketlist af kan strepen.
Na de dolfijn voeren we tussen de mangrove om zeesterren te zoeken. En ze lagen er. Grote roze sterren op de bodem van de zee. Na de zeesterren legden we aan bij een restaurant. Daar kon je doorgeven wat je wilde eten als je terugkwam van de volgende stop.
Na 15 minuten plaspauze was het tijd om naar het strand te gaan. Prachtig. Wit strand en blauwe zee. Ik kreeg gelijk een Expeditie Robinson gevoel en ik had ook het gevoel dat we huisjes moesten maken om te kunnen overleven. Maar dat hoefde niet want we waren er maar twee uurtjes. In die twee uurtjes zijn we een rondje om het eiland gaan lopen. Stoppen bij de mooie plekjes, zwemmen bij de mooie plekjes en foto's maken bij de mooie plekjes. Want dit was een plek waar iedereen ooit geweest moet zijn. Er was niks maar het was prachtig. De natuur deed zijn werk.
Toen de twee uurtjes afgelopen waren gingen we terug naar het restaurant om te gaan eten. Ondertussen was er één man die iets te veel cerveza's op had waardoor hij niet echt soepel meer liep en hij amper de boot op kon. Leedvermaak voor ons maar eigenlijk heel triest dat je op zo een moment zat moet worden.
Na het eten gingen we naar onze een na laatste stop en dat was midden op zee. We kregen snorkels mee en hadden een half uur de tijd om de bodem van de Pacifische Oceaan te verkennen. Vissen die we in Nederland niet kennen, koraal en allerlei andere dingen die ik nog nooit had gezien. Het was een plaatje waar je overheen zwom. Na een heerlijk dag genoten te hebben van het paradijs waar we aangekomen zijn was het tijd om terug naar het hotel te gaan. Op de terugweg stopte we nog een keer om naar luiaards te kijken die in de bomen hing naast het water. Wat een schattige beestje. Gelukkig niet zo snel dus konden we ze makkelijker zien dan de dolfijnen die binnen een paar seconden onderwater waren.
Vanavond lekker arroz con pollo gegeten. Nu uitbuiken op ons balkon. En ik gun het jullie allemaal om te zien waar wij nu zijn want dit is de mooiste plek waar ik mijn verslag tot nu toe heb geschreven.

• 29 Juli 2016 - 08:45

Thomas:

Gaaf man! en ik las in Bogi zijn verslag dat je nu ook wel een hele mooie hotelkamer hebt. Geniet er van!!

• 30 Juli 2016 - 17:59

Sandra Broekmans:

Dag Laura, kom je eenmaal thuis ( kom je trouwens nog wel terug?) live verslag doen? Dat zou ik echt heel leuk vinden.