Blauwe zee & wit strand - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu Blauwe zee & wit strand - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu

Blauwe zee & wit strand

Door: Laura Boogers

25 Juli 2016 | Panama, Panama-stad

Na niet echt een fijne nacht werden we vanochtend wakker gemaak door papa. We zouden vandaag met de boot een rondje om het eiland maken. Snel klaargemaakt en gegeten. We liepen naar het strand waar de rest al was bleek het niet door te gaan. Het waaide te hard waardoor het te gevaarlijk was. Daniël, papa, Oscar en ik zijn daarom te voet het eiland gaan verkennen. We konden naar rechts en naar links. Rechts waren we gister al geweest tijdens het eten dus zijn we naar links gegaan. Je hebt daar heel huizen staan maar ze zijn of heel mooi of vervallen. In Panama is het zo dat je niet een huis koopt maar een stuk grond om daar vervolgens een huis op te bouwen. De meeste huizen zijn nog niet of en gaan dat ook nooit meer worden. Op het einde was er alleen een pad dat naar boven liep. Helemaal boven had je een prachtig uitzicht over de omgeving van het eiland. Wat eigenlijk alleen maar zee was. En een privé eiland iets verder op. Toen we weer beneden waren zijn we maar snel in het water gaan liggen want het was toch wel een vermoeiende toch. Heerlijk gedronken, gegeten, gezongen, op een ander soort van banaan achter een boot gezeten alleen deze was veel heftiger omdat je sneller ging, gedanst en gedoken. Echt genoten dus. Even afgezonderd van alles en iedereen. Geen WiFi. Puur genieten.
Omdat het hier in Panama om 7 uur pikke donker is moesten we op tijd met de boot weer terug. Eenmaal thuis natuurlijk weer gegeten want dat doen we ze hier gewoon heel veel. Nou ik jullie weer op de hoogte heb gebracht ga ik maar snel slapen. Morgen gaan we met zijn vieren weg om echt even een vakantie gevoel te krijgen, bij te komen van de afgelopen 11 dagen en op te laden voor de laatste weken.