Isla Grande - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu Isla Grande - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van LauraNaarPanama - WaarBenJij.nu

Isla Grande

Door: Laura Boogers

23 Juli 2016 | Panama, Panama-stad

Oké we zijn er even tussenuit geweest maar ik ga snel weer voor jullie schrijven. Vanochtend vroeg zijn we vertrokken naar een eiland; Isla la Grande. De eigenaar, vrienden van Oscar, hebben daar huisjes waar wij mogen verblijven komend weekend. Met drie auto's en tassen alsof we 3 weken weg gingen vertrokken we. Na twee tussenstoppen bij een oud fort van Panama met kanonnen en met een prachtig uitzicht en bij een kerk van de zwarte Jezus. Ze zeggen dat als je daar een wens doet hij altijd uitkomt. Natuurlijk een kaarsje opgestoken voor opa en oma zoals wij altijd doen als we bij jullie zijn in Eindhoven.
Toen we aankwamen moesten alle spullen in de boot en gingen we varend naar het eiland toe. Blauwe zee en witte stranden. Het was prachtig. Snel alle spullen binnen gezet, bikini aan, muziek aan en snel het water in. Tafels en stoelen ook het water in zodat we al het bier en eten niet vast hoeven te houden en we spelletjes in het water kunnen spelen.
Rond het eiland voeren heel de tijd mensen die ene boot hadden met een banaan erachter waar je met 5 man op kan. Die konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan. Papa, Daniël, Heime en ik gingen mee. Heime is Loco. Hij zat achteraan en begon heel de tijd te bewegen. Aan de gezichten van de mensen te zien was het niet de bedoeling maar we zijn er zeker 7 keer afgevallen in 15 minuten. En het was een hele opgaven om er weer op te komen.
Na een heerlijk dagje strand zijn we met zijn alle gaan eten. Maar omdat iedereen zo moe was werd het niet laat en zijn we op tijd gaan slapen. 'S avonds regende het echt echt echt hard. Dat kennen wij niet in Nederland. Slapen was daarom geen succes.

• 29 Juli 2016 - 12:17

Dia:

Wat een mooie verhalen allemaal. Laura, wat kun je goed schrijven en de sfeer weergeven...ik zie alles voor me zoals jij het beschrijft.Heerlijk om zo warm ontvangen te worden door de familie en vrienden. Wat een gevarieerd land, en fijn dat de natuur zo puur is. Goed om te lezen dat het een fantastische reis en ervaring is voor jullie allemaal...